....tenhle článek od L.Kulhavého potěší.Obvzláště ,když jsem členem v tomto klubu.....
http://www.historicke-modely.cz/100-tisic-na-webu-khmm/
Naplánovat letecký den je někdy nadlidský výkon, jinak tomu nebylo u našeho otevírání letošní sezóny. Nejen, že nepříznivá předpověď věštila déšť a bouřky, ale také probíhající Rally OH, která byla v místě a omezila nám přístup na letiště. I přes všechny nepřízně se nakonec letecký den uskutečnil a více než vydařil. Účast čítající dvacítku pilotů s několika desítkami strojů a dalších diváků, by asi nikdo nečekal. Počasí, které nakonec ukázalo, že umí přát. Účast, která dokázala, že i my dokážeme uspořádat a pozvat modeláře nejen blízkého okolí. To vše přispělo ke krásně strávenému dni. Děkuji všem co se podíleli a co s námi zahájili sezónu a věřím, že při další akci se nás sejde nejméně tolik co dnes.
Posílám video, co jsem vytvořil.
Tomáš
Že se na "horním konci " republiky daří dokládá i nový historický model Honzy Krejčíře z AMG Mýto.Dnes tj.v neděli 3.2.2013 Honza zalétl model Live Wire Champion z roku 1954 se čtyřtaktem OS MAX FS26. Byla zima, ale vidět nový model jak letí to je paráda.

....nový skvost na historickém nebi pro sezónu 2013 model Hyphen,který zkonstruoval Wilton Evans v roce 1950 a v roce 2012/2013 postavil L.Kulhavý z Berouna......
 Motor  do tohoto modelu byl objednán přímo v USA u Woodyho Bartelta v Michiganu.Jedná  se o motor motor Dooling .61, jedná se o repliku motoru  ročníku 1947 – sedm žeber na válci .
 
 










...další info na :http://www.historicke-modely.cz/the-hyphen-australie-1950/
....dávám do "placu " takový malý sestřih sletových setkání Klubu historických modelů a motorů.Je to natočeno fotoaparátem, tak si to přepněte na kvalitu 480.Jo a omlouvám se za to,že při stříhání videí (já to totiž ještě moc neumím) se mi tam vloudil jeden " elektrikář " s modelem.....Tak sorry......
Nazdar Jindřichu!
Klátí mne nějaká viróza, naštěstí mírně, tak si čtu vaše nádherné stránky. Smekám klobouk a hluboce se klaním. Když si čtu o modelu Ne-La, hned jsem si vzpomenul na Ládíka řečeného Laďas. Seděl ob kancelář a kresličku mu dělala manželka známého RC větroňáře Viktora Matičky. Byl to PAN konstruktér nejen modelů. Co jsme se spolu nakecali o modelech. Viděli jsme se na Model hobby krátce před jeho smrtí a setkání bylo dojemné. Ládík, když mne spatřil, tak mu začaly téct slzy a i mně se zvýšila sekrece slzných žláz. S nadšením mi vyprávěl, jak má rozestavěného motoráka na dvě Enya .19. Já teď píšu seriál o výrobě modelářských spalovacích motorů. Kamarád Jarda Závora ze Mšece se "vyučil” u p. Herana z Kladna a umí dělat krásné motory. Například pro vložky válců používá pístní čepy z traktorů a náklaďáků. Seriál bych připravil na příští zimu a nejspíš bych oslovil i p. Palasmana od vás. Jde mi hlavně o různé finty. Před dvěma roky jsem dodělal a uvedl do chodu dost zmršené Alko 725, které jsem dostal.  Měl jsem čtyřku detoňáka od žižkovského Růžičky. Karter byl z 3,5. Růžička používal "klandrovou” litinu. Po setmění vyrážel s aktovkou v níž měl velké kladivo na Petřín, kde měl osvědčený zdroj litiny. Následoval jsem jeho příkladu a zkusím píst z litiny zábradlí, které urazili hnědočeši.  Problémy mám s materiálem. Na podzim roku 2011 mne navštívili sběrači barevných kovů a vše mi vybrali. Tak teď pasu po každém kousku mosazi a duralu.  Chystám se na dalšího historika s replikou Letmo. Okukuju Commando a říkám si, že malý detoňák by je klidně mohl tahat. Létávám přímo za chalupou a sousedi by mohli mít protesty, kdybych jim vrčel nad hlavou. Tak tam honím elektriku. Někdy žasnu nad dotazy čtenářů. Ono není divu, prodejny jsou plné bublinkových rádoby-letů z Číny a nikdo už pomalu "nešpejluje".  Modely vozím většinou na mopedu Peugeot Vogue. Je to pravý Francouz z Číny, fabriky, která v šedesátých létech okopírovala motor ze Stadiona S11.  Číňany bych zabil, jak to může konstrukčně a technologicky někdo tak  zmrvit.  Srdečně zdravím Tebe, všechny historiky a Jaroměř.
Jarda Kroufek
.....Jardu Kroufka ( třetí zleva )není potřeba modelářům představovat.....

.....Jarda byl v roce 2002 jako redaktor RC Revue na leteckém dni v Zájezdě kde jsme se seznámili (to krásné vypracované tělo první zleva je moje) a druhé je Jardovo....

...no a takhle jako spokojený důchodce žije dnes (chlapi nezáviďte - taky se dočkáte )....

.....modely vozí většinou na mopedu Peugeot Vogue. .....

 V sobotu 12.ledna 2013 jsem se s kolegou Erbenem vypravil do Prahy na 1.Neletový slet  klubu historických modelů a motorů.Setkání se konalo v krásné restauraci  Di Pietro v Modřanech ( www.dipietro.cz )se začátkem v 11.hodin.My jsme přijeli v podstatě poslední ,neb jsme malinko v Praze zakufrovali.Restaurace byla moc pěkná ,příjemné teplo a atmosféra – to vše hlásilo,že to bude příjemně strávená sobota.Hostem celého dění byl nestor českého modelářství pan Jaroslav Prchal z Liberce,který pln elánu ve svých 87 letech nám povídal o svých začátcích  létání neb mimo jiné byl i pilot velkých letadel a o svém modelaření.Co se dělo, o čem se povídalo a jaké motory byly "na stole" o tom vypovídají níže uvedená  videa.Více info také na : http://www.historicke-modely.cz/1-neletovy-slet-khmm-v-praze/
...a co by to bylo za výlet do Prahy,kdybychom se nestavili na Ruzyni.......
V sobotu 11.srpna uspořádal klub AMG Mýto slet klubu Historických modelů a motorů.No musím říci, že tento klub je velice činorodý, neb se "historici" sešli 7.srpna na exkurzi do Čáslavi a hned 11.srpna slet......Od rána přijížděli účastníci sletu se svými modely a i když počasí bylo "na hraně" tak to na dobré náladě neubralo.Sešlo se nás 27 pilotů a 52 modelů (nádhera).Všechny účastníky sletu osobně přivítal L.Kulhavý a všichni jsme se těšili,jak budeme poletovat s modely.Počasí nám začínalo " slibovat " a tak se začalo jak jinak než po kafíčku lítat a taky jsme se pomalu začali těšit na avizovaný gulášek,který uvařil Láďa Kulhavý z lásky k nám.....
...začalo sestavování modelů a "očumování" kdo co má nového....

...část kolegů modelářů, kteří slyší pohotově na "jdeme se hromadně fotit"....

...krásná éra - co říkáte???...

...nebyli bychom v Mýtě ,kdyby nás Láďa Kulhavý nepřekvapil "starým" autem,ale to k historikům patří...

...modeláři historici se "kochají" svými výtvory....

...mně zaujal tento cca 50 let !!! starý dvouploch na starou " cajsku " (rozuměj motor Carl Zeiss Jena 1 ccm ),na něm bylo jasně vidět,že má nalítáno...

...a už jsem na něj začal shánět plánek - tak kdyby jste ho někdo měl tak dejte vědět....

....model "hází" Petr Knob....a ten fotograf to bude nějaký špion z místního klubu třeba J.K.?

....tak jak vše končí,končí i tento nádherný slet.Duše celé akce Láďa Kulhavý(vpravo) rozdává tak jako vždy pamětní listy a pozornosti....byla to nádherně prožitá sobota a kdo nebyl může litovat....

...více foto na :
http://amgmyto.rajce.idnes.cz/Slet_historickych_modelu_11.8.2012/
http://www.historicke-modely.cz/clanky-akce.html
...a zde máte nádhený článek a foto od samotného organizátora tohoto sletu :
Více info na : http://www.historicke-modely.cz/ME2012.html


