Jirka Vepřek

28. březen 2012 | 09.10 | rubrika: Foto od kamarádů

Jiří je absolventem Českého vysokého učení technického v Praze - obor strojírenství. Pracuje jako jednatel firmy na výrobu zakázkových strojů svýstižným názvem SKV elektronika a mechanika. Je leteckým instruktorem na motorových letounech i na větroních, stavitelem dvou ultralehkých letadel. Spolu se svojí ženou Janou tvoří skutečnou leteckou rodinu. Jana je Mistr světa z r. 2005 v plachtění ve standardní třídě a několikanásobná mistryně republiky. Jiří má zkušenosti se sólovou leteckou akrobacii, kdy byl členem českého národního družstva a juniorským mistrem republiky. S více jak 1450 letovými hodinami se po náročném výcviku stal koncem roku 2006 členem týmu The Flyin Aerobatics Team. Létá na pozici slot. Ve volném čase se věnuje leteckému modelářství - létání s RC modely.

.... modelář a pilot Jiří Vepřek - druhý zprava....

DSC_0295

Nedávno jsem zalétal tuhle žehličku - viz foto a v sobotu točila pěkně termiku. Trup jsem laminoval před 37 lety v klubu  v Náchodě, křídla PS + dýha profil Wortman FX 60126, kterej mě dlouho pronásleduje a znova se osvědčil na tomhle těžkém ( 3 kg) stroji. Vítr tomu opravdu nevadí.

IMG_0909

...SBACH 342 - taky Jirkovo " dílo "

IMG_0732

..." dobrej" pilot modelu že ?.... 

9

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 1 (1x)

Sobota 24.března 2012

26. březen 2012 | 15.45 | rubrika: Fotogalerie

Sezóna modelářského létání začala naplno.Počasí ideální a tak vám přínáším " fotodokumentaci ",kterou pořídil se svým Canonem Pepa Krátký na mém modelářském letišti ve Zvoly za chalupou v sobotu 24.března.........

...takhle jsem se " válel " za svoji chalupou já...

A

...s větroněm jsem si to v termice patřičně užíval...

A2

....pod tím  mrakem to byla paráda,to by utáhlo i vrata od stodoly...

A3

....ráno v sobotu jsem makal v dílně na svém novém modelu....

IMG_1613

...je to opět historik a má skvostný název i tvar COBRA rozpětí 2,60m....

IMG_1606

....měl by letět ještě letos,nejlépe v květnu na Všechově,ale nevím nevím....

IMG_1602

....na druhém konci republiky byl zalétnut mým kamarádem L.Kulhavým jeho nový skvost POWERHAUSE viz.text pod fotem.....

PW 096

Ahoj kluci,

jak již někteří víte, tak jsem dnes provedl zálet Powerhouse. Původně jsem tak chtěl učinit již včera, jenže po příjezdu na letiště a nastartování motoru jsem zjistil, že mi motor ruší rádio.... Tak jsem nejel ani do Bolešin k panu Davidovičovi, ale jel jsem domů to odstranit. Z vn zapalovacího kabelu jsem odstranil původní americkou plechovou koncovku a dal jsem tam odpor 15 kilo a krokodýlka tak, jak to dělá pan Krátký v zapalováních, které od něj používám. V Powerovi jsem chtěl mýti originál cívku, tak jsem to musel nyní trochu upravit... Doma jsem to po předělávce natočil a vše již bylo v pořádku. Hurá.

Dnes brzo ráno jsem vyrazil na letiště do Mýta a Powera jsem vypustl vstříci oblakům. Vrtule je 14/6, 6750 otáček a tak 1780 gramů (skoro polovina toho co táhne Karlovo Anderson...). Tak jsem ho vypustil a model je po třech metrech ve vzduchu, stopá a hlavně nikam neutíká! Vůbec jsem nemusel trimovat. Po bezpečném nastoupání zkouším regulaci otáček - pohoda, pro nenáročný let  stačí polovina rozsahu dráhy kniplu a ani na zvýšený volnoběh model neklesá. Zatím dobré. Vypínám motor a začínám klouzat. Pohoda, těžiště jsem trefil a model dělá to, co chci. Udělal jsem ještě dva lety k naprosté spokojenosti a poté jsem vyrazi do Žichlic ke Karlu Kleinmondovi na první ofiko polétání. Taky pohoda. Zde jsem měl možnost vyzkoušet a porovnat můj motor s tím Karlovo. Jediný, ale zásadní rozdíl je komprese. Byť máme oba kroužkové provedení výbrusu, tak Karlovo motor má kompresi skoro, jako detonační motor! Proto je s otáčkama a tahem někde jinde.Nicméně mám skvěle létající a na normální poletování dobrý model,na OTMR-B to zatím není, ale uvidíme, je čas. Bohužel nemám žádné letové fotky, tak snad v týdnu.

Hezký zbytek neděle a hlavně: Historikům třikrát zdar !!!

Láďa

...no u mmne na letišti za chalupou bylo živo celou sobotu.Takhle létá Pepa Krátký a taky tady ty fotky dělal Pepa.....

S1

....známý výrobce elektromotorů PJS pan Pavel Jelínek si přišel zalétnout svoji Katanu....

W1

...šla jako raketou  - kolmo za motorem...

W3

...hezký a nádherně létající modýlek....

w4

....a o pár kilometrů dál v Kvasinách si to užíval Karel Skoupý se svojim Rackem....

1

....počasí na lítání i focení bylo ideální...

2

....Karel válí i na minimálce...

3

...podle této fotky soudím,že letiště se nalézá někde okolo AZNP Kvasiny......a vypadá dost dobře...

4

....Karel vytáhl i svého Beevra...

5

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 2 (2x)

Napsali o nás

23. březen 2012 | 10.15 | rubrika: Aktuálně

Berounský deník ze 14.března 2012 napsal :

DVR0001

Berounský deník dne 21.3.2012 napsal :

A4

Modely letadel jdou napříč jejich životy

RADKA KOČOVÁ

Beroun – Životním koníčkem Berouňáka Ladislava Kulhavého jsou modely letadel. Některé z nich v těchto dnech vystavuje v pražských Arkádách, a to společně s Jindřichem Dvořáčkem. Oba modeláři poskytli Berounskému deníku rozhovor.

Ladislav Kulhavý  od svého narození žiji v Berouně. V nedávné době dovršil padesáti let.

Kdy vás modelářství prvně zaujalo?
Modelářství mne zaujalo již v dětském věku. Vzpomínám, když jsem jako předškolák mohl chodit létat s panem Jungmannem na Homolku. To bylo někdy kolem roku 1970. Byl jsem nesmírně šťasten, když jsem mohl po přistání model pana Jungmanna přinést a očistit jej od zbytků paliva. To byl jeden z podnětů, kdy jsem se již drápkem uchytil a modely letadel se mnou jdou napříč mým životem.

Jakými modely jste začínal?
Začínal jsem klasickými modely kategorie A1, přes upoutané polmakety až po první modely dálkově ovládané. Po vojně jsem modelaření na delší dobu přerušil, neboť nastaly rodičovské povinnosti. Po této odmlce jsem se opět vrátil k modelařině, která je pro mne jedním z největších koníčků.

Čemu se věnujete nyní?
V současnosti se věnuji historickým replikám modelů z předválečného a válečného období. Jsem jedním ze zakládajících členů internetového sdružení: Klub historických modelů a motorů cz. Zde prezentujeme veškeré naše modely, zkušenost a radosti vzniklé při této zálibě. Pravidelně se účastním sletů historických modelů, či výstav s touto tématikou.

Co považujete za svůj největší modelářský úspěch?
V současnosti mám vystavený jeden z mých modelů v pražském nákupním centru Arkády. Jako jeden ze svých modelářských úspěchů považuji účast ne mistrovství Evropy historických modelů v Jeseníku konaném v roce 2010.

Jakých dalších výstav jste se zúčastnil?
Letos se chystám na jubilejní 10. mistrovství Evropy na Slovensko. Zde bych si rád zalétal v soutěžní kategorii OTMR-B s novým modelem Powerhouse a přispěl tak k propagaci našeho klubu a k propagaci historického modelářství.

Jindřich Dvořáček z Jaroměře si modelařinu oblíbil už v šesti letech.

Kdy vás modelářství prvně zaujalo?
Prvně na 1. máje v roce 1959. To jsem viděl jako dítě modeláře v prvomájovém průvodu a chtěl jsem mít taky takové letadélko. To mi bylo 6 let.
Jakými modely jste začínal?
Házedla, větroně tehdejší kategorie A1 (rozpětí křídel do 1300mm), A2 (rozpětí křídel do 2000mm),volné motorové modely,upoutané modely. Můj první radiem řízený model se jmenoval BETA s konstrukcí od pana Jiřího Hájka a řízen byl tehdejší 1.československou jednokanálovou soupravou BETA. Potom, jak šel čas, to byly modely akrobatické až po velikost tři metry. Nyní nastal útlum, kdy po obřích laminátových modelech jsme se dali dohromady parta milovníků historických modelů
www.historicke-modely.cz

Je to váš největší koníček?
Ano, je! Potom je manželka, děti, vnoučata, fandění akrobatické skupině The Flying Bulls Aerobatics Team, která "bydlí" u nás na letišti
www.akroctyrka-jaromer.pise.cz. No a na posledním místě je práce na chalupě.

Co považujete za svůj největší modelářský úspěch?
Když pominu soutěžní úspěchy z mladých let (je to strašně dávno), tak dnes je to stavba modelů. Ono je totiž úžasné, když dostanete plánek do ruky a nemáte nic víc, než chuť mít to letadlo, které je tam namalované. Pak to přijde – zavřu se do dílny, spočítám si a koupím materiál, pak hodiny a dny  stavím. Je třeba zabudovat elektroniku, potáhnout model papírem, nalakovat, vše odzkoušet. To znamená, že musí fungovat motor a elektronika. Je také potřeba kompletně naprogramovat řízení. Potom přijde den D, kdy stojím na ploše letiště sám, nikdo nikde, běží motor, buší mi srdce a startuji......pokud to letí a kormidla fungují tak, jak mají, mám strašnou radost. Je můj další to obrovský úspěch!

Jakých  výstav jste se osobně zúčastnil?
Mezinárodní výstavy leteckých modelů v Hradci Králové v roce 1986. Dnů otevřených dveří na letecké základně Čáslav jsem se zúčastnil v roce 2007, 2009 a 2011.

Radka Kočová
Redaktorka

VLTAVA-LABE-PRESS, a.s.
Berounský deník
Náměstí M. Poštové 854


žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 1 (1x)

Powerhaus od Karla Slupského z Plzně

22. březen 2012 | 10.24 | rubrika: Foto od kamarádů

Přeji všem pěkný modelářský den z Plzně.

V minulých dnech jsem provedl zálet Powerhouse s motorem Anderson Spitfire/1948/. Zálet se podařilo vyjímečně zdokumentovat a tak zasílám pár fotek, jako motivaci z tohoto okamžiku, k nastartování nové historicko-modelářské sezony 2012. Přeji Vám všem stejně úspěšný start !!!

                 

Karel Slupský - Plzeň

1

2

3

4

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 1.67 (3x)

Lupenice - tam to žije.....

22. březen 2012 | 10.09 | rubrika: Foto od kamarádů

Přátelé bliží se jaro a začátek modelářské sezóny a s tím i brigády na modelářských letištích.Jeden z vynikajících modelářů a můj kamarád Antonín Dodek my poslal fotky z brigády na jeho letišti.

....parta na brigádě ( stojící Tonda Dodek )....

2

...i odpočinek je nutný.....z mého pohledu to vypadá jako příprava na sázení brambor....

1

....neúnavný organizátor Tonda Dodek....

3

....moc hezké letiště....

4

... aby ne když tam Tonda prohání svého nádherného Stermana....

100_1481

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 0.00 (0x)

Exkurze po Ruzyňském letišti.....

22. březen 2012 | 09.33 | rubrika: Zajímavé adresy
žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 0.00 (0x)

...že by konečně někdo dostal rozum?

14. březen 2012 | 10.21 | rubrika: Aktuálně
žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 0.00 (0x)

Arkády 10.3.2012

11. březen 2012 | 08.19 | rubrika: Aktuálně

V sobotu 10.března jsem si udělal výlet do Prahy na výstavu V zajetí oblak na Pankrác do obchodního domu Arkády.To co jsem viděl mně posadilo na pr..l.Co se týče letadel jsem viděl hodně,ale tohle!je opravdu něco jiného.Kdo jste nebyl,nenechte si ujít.Je to až do 25 března.Něco jsem natočil na video,něco vyfotil.Pak přišla ochranka a bylo po focení.Abych ji ale nekřivdil,slušně mi řekli,že když si dojdu na vedení,že povolení dostanu,ale bez něho je to zakázaný.Ale mně to už stačilo.Tak že jsem se usadil do cukrárny na kafe a zákusek a jal jsem se kochat tou krásou leteckého modelářství.

01A

....video jako pozvánka.... 

...tady jsem se kochal pohledem na Falcona a docela jsem měl hřejivý pocit.....

O2

...MG-2 Ládi Kulhavého zprava....

04

...MG-2 Ládi Kulhavého zleva - opravdu úžasné éro....

O5

...Knolera Pavla Fencla jsem viděl na různých setkáních xkrát,ale detailně si ho prohlídnout co se týče detailů a zpracování jsem mohl až teď.

O6

...ty medaíle jsou opravdu zasloužené....

O3

...fotky z natáčení Tmavomodrého světa....

O7

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 1.5 (4x)