Na 1.máje jsem se zúčastnil s kolegou Erbenem sletu v Plzni,který organizoval Mudr Karel Slupský.Bylo to moc pěkný," dal " jsem bez problému 3 lety a jak to všechno bylo dál se podívejte níže......(doporučuji videa přepnout na HD kvalitu )
Podrobné info :
http://khmm.rajce.idnes.cz/Plzensky_historik_8.rocnik_-_1.5.2014
...Jiří Saller při úžasném sólu.....
...skupina The Flying Bulls Aerobatics Team při besedě s diváky ....
Martin Šonka
Pilot světové série Red Bull Air Race, člen reprezentace České republiky v letecké akrobacii kategorie unlimited a vojenský pilot letounu JAS-39 Gripen. Již před koncem absolvování střední školy se zajímal o vše, co létá. Rád si prohlížel knihy o letectví, a také rád naslouchal nadšenému vyprávění svého otce o letadlech. V 17 letech Martin vysypal pokladničku a za našetřených 500,-Kč se poprvé proletěl v motorovém kluzáku Vivat nad Táborem. Tak začala láska na celý život. Martin nastoupil v roce 1997 na Vojenskou akademii obor pilot bojového letounu do Brna, kde v roce 2001 složil bakalářskou zkoušku a byl zase o jeden krůček blíže ke svému snu o létání. V letech 2001 až 2005 studuje univerzitu v Pardubicích obor Management, marketing a logistika v dopravě. V tomto samém období začíná se závoděním. V roce 2001 létá akrobacii na kluzácích a v roce 2003 začíná i s akrobacií na motorových letounech. V roce 2004 se hlásí první úspěchy, mistr republiky na kluzácích i na motorových letounech. Po těchto událostech přišla nabídka – stát se členem českého reprezentačního týmu. Celkový nálet v armádě dnes Martin počítá na cca 1000 hodin. Několikrát se zúčastnil mistrovství republiky v leteckém pětiboji (plavání, střelba, šerm, běh, basketbal) a dvakrát se mistrovství světa a několika dalších mezinárodních závodů. V říjnu 2009 získává Superlicenci na závod Red Bull Air Race a v prosinci téhož roku je přijat mezi členy elitní skupiny 15 top pilotů světa. V roce 2010 se pressižní série akrobatických závodů zúčastnil a celkově skončil na 14. místě. ----a je častým hostem na letišti v Jaroměři.....
......Jaroměř - návštěva u akrobatické skupiny The Flying Bulls Aerobatics Team (vlevo vedoucí skupiny Radka Máchová )......
http://www.redbull.com/cz/cs/stories/1331614789143/red-bull-air-race-se-vrac%C3%AD
...výše uvedené fotky zachycují moji účast na 2.neletovém sletu klubu KHMM (http://www.historicke-modely.cz/o-nas/ ).Slet se konal v "nóbl"restauraci Fellini,( http://www.restaurantfellini.cz )která slaví letos rok v provozu (se divím ,že tak dlouho vydržela – později vysvětlím ).Sešlo se nás víc než dost.Každý přivezl něco.Hlavní organizátor p.Kulhavý přivezl nádherné pamětní listy
a samolepky KHMM,kluci přivezli unikátní motory,plánky a tak se klábosilo o modelech,motorech a technikách potahování Vliesem pil se "šoférský" Birell atd.
No a přišel čas oběda.vrchní ohlásil ,že Birell došel ( v nóbl restauraci??????)Vrchní rozdal každému jídelní lístky s názvy jídel ,které některé byly pro mě skoro nesrozumitelné (http://www.restaurantfellini.cz/jidelni-listek/ala-carte/ ),ale našlo se.Kamarádi si dali to na co si udělali chuť.Guláš,grilovaná krkovice,kýta atd.
....toto je například porce za cca 179Kč !grilovaná krkovička s "bramborem"-krkovice totál syrová.....fuj....ani kolegové svá jídla nechválili.....
.Za chvíli přišel vrchní a říká "gulášů mám jenom 6 porcí tak se nějak dohodněte.Dohodli jsme se kromě jiného na krkovici,která je třeba na jaroměřsku běžná i v restauracích 4.kategorie.....Za chvíli přišel opět vrchní,že prý má jenom 5ks krkovic tak ať se nějak dohodneme.Vedle mne sedíci Jarda Suchomel řekl ,že si dá tedy jenom polévku a hlavní jídlo ne....někteří udělali totéž......
A přišel rozchod a odjezd domů.A tady začíná další story.Před konzumací byl založen společný konzumační lístek – čili kdo si co dal zaplatil.Přesto poslední odcházející Láďa Kulhavý doplácel na lístek cca 2 000Kč !!!Já nevěřím,že by se našel někdo v naší partě,kdo by odešel( utekl ) bez placení.Já si myslím,že tím že si tím věčným měněním jídel ,kdy to někteří vzdali a byli bez jídla mohlo dojít k vyúčtování čehosi,co nikdo neměl.....Závěrem musím říci ,že můj dojem ze setkání byl famozní.Já se potkal a potykal s Jardou Suchomelem(kdo neví kdo to je ,tak ať si prolistuje modelářské časopisy),s kolegy jsme se nažhavili na nastávající sezonu ( 1.slet je v Plzni 1.května) No a co mně dostalo?Restaurace Fellini!!!Nádherné prostředí,naleštěné příbory,perfektně "vycíděné" toalety - ovšem (je to jenom můj názor !! )na jídlo bych do této restaurace nepozval ani úhlavního nepřítele!!Nejde o peníze ,ale o kvalitu a množství jídla a úroveň obsluhy.( dovedu to posoudit –nejenom že jsem vařící muž ,ale tchán byl ředitelem Grandhotelu a tchýně šéfkuchařka).......
http://khmm.rajce.idnes.cz/2._neletovy_slet_KHMM_v_Praze
PS: neměli bychom to na Všechově Láďovi nějak srovnat??? - já dám 100 Kč ....
https://picasaweb.google.com/frantabroz/20130810HistorickeModelyAMGMyto
http://hank61.rajce.idnes.cz/Slet_historickych_modelu_KHMM_10.8._v_AMG_Myto/
...a vzhledem k mé dovolené jsem o ten nádherný ( soudě podle fotografií ) slet přišel.Tak snad napřesrok....
...podrobné popsání celé akce najdete na : http://www.historicke-modely.cz/5-jubilejni-slet-v-amg-myto/
Když Carl Goldberg dal v roce 1938 vzniknout modelu Valkyrie ( r-3048mm,d-1829mm) nikdo netušil,co to bude za složitou stavbu......Já viděl kdysi Valkyrii v kostře na Model Hobby,kterou tam předváděl nestor modelářů pan Metz z Kladna....no a tahle dole na fotografiích -----klobouk dolů!
V sobotu 1.června jsem se rozhodl,že pojedu za kamarády z našeho klubu KHMM na slet do Havlíčkova Brodu.Počasí v pátek nic moc,ale přesto jsem si vše uchystal do auta,tj. model a "příslušenství".Ráno v sobotu 6.45 hodin mi volal kolega z Berouna ,že podle posledních informací je v H.B. na letišti polojasno a ideální počasí.Na to jsem slyšel.Tak jsem dal snídaní,rozloučil jsem se psem a vyrazil směr H.B. cesta uběhla v pohodě a 110 km jsem zdolal asi za 1,5hodiny.Po dojezdu na letiště jsem byl překvapen polohou a podmínkami pro modeláře.Asi mají vynikající vztahy s místním aeroklubem.Slet organizovali modeláři Petr Knob a Karel Svoboda.No a tak jsem vybalil model Falcon(na úvodním snímku,který pořídil Mudr Karel Slupský z Plzně) a natankoval do něj detonační palivo,které bylo 3 roky! staré(pochází od Milana Másla)detonační motor MVVS 10ccm chytil hned a po malém štelování,abych vyhnal konzervační olej po zimě jsem šel na start.Docela se zadařilo a musím říci,že jsem si liboval jak to létí.Dal jsem dva starty po sobě a po pohodovém přistání jsem šel pokračovat ve sletu dle nařízení směrnice KPSP hostitelů - tj.káva,párek,sušenka, pokec.O pohoštění se staral Karel Svoboda (Karle děkuji bylo to výborný) no a pokec v klubovně s kamarády byl taky dobrý.Zkrátka hezké dopoledne.Pak nás rozehnal déšť.V poledne jsme se rozjížděli.Sice brzy ,ale spokojeni.Já osobně se chystám na další slet ,který bude v Bolešinách a věřím,že to bude fajn a tak s radostí mně vlastní pojedu 254km.......Jenom mám takovou prosbičku - neprodal by mně někdo s kolegů historiků 1l detonačního paliva pro MVVS 10D ?
http://khmm.rajce.idnes.cz/Slet_KHMM_v_Havlickove_Brode_1.6.2013/
Další info ze sletu : http://www.historicke-modely.cz/setkani-khmm-1-6-2013-v-havlickove-brode/
....tenhle článek od L.Kulhavého potěší.Obvzláště ,když jsem členem v tomto klubu.....
http://www.historicke-modely.cz/100-tisic-na-webu-khmm/