....dávám do "placu " takový malý sestřih sletových setkání Klubu historických modelů a motorů.Je to natočeno fotoaparátem, tak si to přepněte na kvalitu 480.Jo a omlouvám se za to,že při stříhání videí (já to totiž ještě moc neumím) se mi tam vloudil jeden " elektrikář " s modelem.....Tak sorry......
Nazdar Jindřichu!
Klátí mne nějaká viróza, naštěstí mírně, tak si čtu vaše nádherné stránky. Smekám klobouk a hluboce se klaním. Když si čtu o modelu Ne-La, hned jsem si vzpomenul na Ládíka řečeného Laďas. Seděl ob kancelář a kresličku mu dělala manželka známého RC větroňáře Viktora Matičky. Byl to PAN konstruktér nejen modelů. Co jsme se spolu nakecali o modelech. Viděli jsme se na Model hobby krátce před jeho smrtí a setkání bylo dojemné. Ládík, když mne spatřil, tak mu začaly téct slzy a i mně se zvýšila sekrece slzných žláz. S nadšením mi vyprávěl, jak má rozestavěného motoráka na dvě Enya .19. Já teď píšu seriál o výrobě modelářských spalovacích motorů. Kamarád Jarda Závora ze Mšece se "vyučil” u p. Herana z Kladna a umí dělat krásné motory. Například pro vložky válců používá pístní čepy z traktorů a náklaďáků. Seriál bych připravil na příští zimu a nejspíš bych oslovil i p. Palasmana od vás. Jde mi hlavně o různé finty. Před dvěma roky jsem dodělal a uvedl do chodu dost zmršené Alko 725, které jsem dostal. Měl jsem čtyřku detoňáka od žižkovského Růžičky. Karter byl z 3,5. Růžička používal "klandrovou” litinu. Po setmění vyrážel s aktovkou v níž měl velké kladivo na Petřín, kde měl osvědčený zdroj litiny. Následoval jsem jeho příkladu a zkusím píst z litiny zábradlí, které urazili hnědočeši. Problémy mám s materiálem. Na podzim roku 2011 mne navštívili sběrači barevných kovů a vše mi vybrali. Tak teď pasu po každém kousku mosazi a duralu. Chystám se na dalšího historika s replikou Letmo. Okukuju Commando a říkám si, že malý detoňák by je klidně mohl tahat. Létávám přímo za chalupou a sousedi by mohli mít protesty, kdybych jim vrčel nad hlavou. Tak tam honím elektriku. Někdy žasnu nad dotazy čtenářů. Ono není divu, prodejny jsou plné bublinkových rádoby-letů z Číny a nikdo už pomalu "nešpejluje". Modely vozím většinou na mopedu Peugeot Vogue. Je to pravý Francouz z Číny, fabriky, která v šedesátých létech okopírovala motor ze Stadiona S11. Číňany bych zabil, jak to může konstrukčně a technologicky někdo tak zmrvit. Srdečně zdravím Tebe, všechny historiky a Jaroměř.
Jarda Kroufek
.....Jardu Kroufka ( třetí zleva )není potřeba modelářům představovat.....
.....Jarda byl v roce 2002 jako redaktor RC Revue na leteckém dni v Zájezdě kde jsme se seznámili (to krásné vypracované tělo první zleva je moje) a druhé je Jardovo....
...no a takhle jako spokojený důchodce žije dnes (chlapi nezáviďte - taky se dočkáte )....
.....modely vozí většinou na mopedu Peugeot Vogue. .....
V sobotu 12.ledna 2013 jsem se s kolegou Erbenem vypravil do Prahy na 1.Neletový slet klubu historických modelů a motorů.Setkání se konalo v krásné restauraci Di Pietro v Modřanech ( www.dipietro.cz )se začátkem v 11.hodin.My jsme přijeli v podstatě poslední ,neb jsme malinko v Praze zakufrovali.Restaurace byla moc pěkná ,příjemné teplo a atmosféra – to vše hlásilo,že to bude příjemně strávená sobota.Hostem celého dění byl nestor českého modelářství pan Jaroslav Prchal z Liberce,který pln elánu ve svých 87 letech nám povídal o svých začátcích létání neb mimo jiné byl i pilot velkých letadel a o svém modelaření.Co se dělo, o čem se povídalo a jaké motory byly "na stole" o tom vypovídají níže uvedená videa.Více info také na : http://www.historicke-modely.cz/1-neletovy-slet-khmm-v-praze/
...a co by to bylo za výlet do Prahy,kdybychom se nestavili na Ruzyni.......