V sobotu 2. 7. 2011 od 13 hodin pořádal Letecko-modelářský klub Trifid Česká Skalice na modelářském letišti v Zájezdě u České Skalice 11. ročník Setkání leteckých modelářů. Program zahájil průletem nad modelářským letištěm ultralight Vampir (za kniplem ing.Roman) a po něm přilétl motorizovaný větroň Vivat ( za kniplem R.Munzar ) oba z aeroklubu Jaroměř. K vidění bylo vidět" pár" ,ale velice hodnotných modelů,převážně to byly modely členů klubu TRIFID , bohužel většina z nich musela zůstat kvůli nárazovému větru na zemi.Pár pilotů se nechalo zlákat k poslání modelu do vzduchu.Tady bych chtěl vzpomenout p.Jaroslava Lukáška – člen Trifidu,který se svým akrobatickým modelem předvedl nádhernou ukázku a bravurně přistál i ve větru,který byl na hranici pro letové ukázky.O vyplnění času se hlavně postarali kolegové modeláři z Falema Červený Kostelec a to pánové Kubeček s vrtulníkem,Petr Hetfleiš s pylonovým speciálem(z mého pohledu úžasná ukázka)p.Hubner s Warhavkem a hlavně Pepa Nývlt se svou pozemní technikou,které vítr nevadí......Taktéž pan František Lamka z Adršpachu předváděl svoji pozemní techniku.A jaký je to modelář a kutil posuďte sami :cituji " Maketa BMP-3 Základní parametry modelu a provedení: měřítko zmenšení 1:7, délka 1015 mm, šířka 490 mm, výška 390 mm, hmotnost 3500 g. Model – především jeho korba a věž – je slepen a sešroubován ze sklolaminátových desek tloušťky 1 až 3 mm. Rohy jsou vyztuženy bukovými hranoly 11x10 mm a zality epoxidem. Tzv. vana (spodní část korby) je z 3mm skollaminátu, vrchní část a otočná věž ze stejného materiálu tloušťky 1 a 1,5 mm. Označení vana není náhodné, neboť je vyrobena opravdu vodotěsně. Protože jsem chtěl splnit požadavek na možnost plavby modelu. Pojezdová kola jsou vodotěsně uložena na vlečných ramenech odpružených vinutými tažnými pružinami. Přední napínací kola jsou uložena také vodotěsně. Doplňují je napínací vačky umožňující napínání pásů. Důležitou částí obdobných vozidel – ať skutečných či modelových – jsou právě pásy. Články pásu jsem si vyrobil doma z plastické hmoty Silamid obsahující sklo. Použil jsem k tomu malý lis a jednotlivé články lisoval v hliníkové formě."Co se týče občerstvení tak k tomu nemám co dodat.......
...."bitevní pole v 12.40.hod......(začátek dle propagace ve 13hod)
...opuštěné lavice - zatím.....
....náčelník klubu Trifid si chystá model Folly...
.....zima,zima,zima,......
..
....13hod -modeláří začínají plnit stojánku modelů.....
.....tak se čeká co bude......
....Blériot hradeckého modeláře Jirky Fikejze a v popředí modely ing Kracíka z Trifidu..........
...přijel František Lamka z Adršpachu se svou pozemní technikou....
......to jsou úžasné modely nejen zpracováním, ale i svou funkčností.....
...."soudruzi" jako živí.....
...moc hezký tahač že?......
.....pan Milan Poláček s chotí z Trifidu - bývalý????modelář......
....v popředí modely pana Kubečka z Falema....
..
...padlo rozhodnutí - létat se bude,už proto,že to lidi chtěli vidět....
....vítr,zima,poprchává tak kdo půjde do vzduchu?.....
...fotopohled když byla "show"v plném proudu....
....centrum modelů a řízení pánů Nývlta a Lamky.....
....uchystaná zakrývací plachta mluví za vše....
...a lidé včetně mne se klepají zimou....
....tohle byly bojovníci - DJ Lukáš a moderátor M.Gregor.První proto ,aby zvuková technika v té zimě šla a druhý proto,že mluvit za situace kdy se nikomu do vzduchu nechce je každá minuta strašně dlouhá,ale Mirek to zvládal bravurně (Mirku,klobouk dolů).......
.....vysmátí "dýdžejové"....tahle fotka se objeví v časopise Hvězdy světových mikrofonů.....
....a Mirek Gregor "maká" a má to hodně těžký.....
....pan Jaroslav Lukášek se chystá na produkci...
....Petr Hetfleiš a jeho pyloňák...
....moc hezký model....
.....pan František Lamka z Adršpachu......
....Radek Munzar pilotuje Vivata.....
....hromadný start do větru pánů Struny,Kašpara a Kracíka,všichni tři z TRIFIDU....
....Pepa Nývlt vozil děti se svým modelem traktoru s vlekem....
...trifiďáci dělali co mohli aby bavili příchozivší diváky....
....moderátor M.Gregor předal mikrofon p.Bočanovi a jde na produkci se svým vrtulníkem....
....no na závěr vozidlo,tedy kufr náčelníka klubu TRIFID - zodpovědná příprava na letecký den....
9. 7. 2011 pořádalo letiště Choteč (u lázní Bělohrad ) 14. ročník sletu Ultra lehkých letounů. No a tak mi to nedalo a po obědě jsem se tam vypravil. Vylezl jsem z bazénu,vlezl do klimatizovaného auta ( bylo 35 stupňů - hrozný vedro ) a jel do Choteče na letiště.Letiště je takové rodinného typu a letecký den,tedy chcete-li slet,umějí opravdu udělat.Když jsem přijel,tak se zrovna létali vyhlídkové lety,které zajišťoval aeroklub Dvůr Králové Cesnou 172 , Piper Cherokee a dva vyhlídkové lety provedla i AN - 2 z Jičína. O letové ukázky se postarala mimo jiné i helikoptéra Eurocopter, dva stroje Robinson, letoun Z37 Čmelák, AN-2 a nutno říci že piloti měl Andulu pěkně v ruce. Mně nejvíce udivilo v čem se nechá létat.Ta pestrost stojánky letadel se nedá popsat,to chtělo vidět.Celkem se slétlo 76 letadel což byla nádhera....zde je pár fotek ze sletu....
další info o sletu ( http://jicinsky.denik.cz/zpravy_region/jcchotec-letecky-den20110710.html )
...moc hezký plakát měli páni a dámy z Choteče....
....pánové co sbírají "stabiláky"jsou hodni velkého obdivu....
....byly tady i party sběratelů ,ale i modelářů....
...kdo by si nechtěl stabiláky vyfotit?...
....modeláři se v pohodě opalovali....
...přilétával jeden ultralicht za druhým.....
...jičinská "andula" dominovala na "place"- je to největší létající "dvojploch" na světě...
...jeden ze dvou bratrů pilotů od "anduly"....(bohužel jsem zapomněl jména - omlouvám se)...
...AN - 2 je opravdu nádherné a universální éro....
.....Zlín Z - 37 alias "čmelák" velký dělník na našich polích....
....český národ miluje letadla ,ale i hamaníííí jako je Vašík Pašík na grilu....
....tohle byl úžasný "mrdolet" oháněný "trabantem-turbo"...pokud o tomhle éru někdo něco víte,pošlete mi info.....
Tak mám nový model.Jmenuje se Falcon a je - tedy plánek je z roku 1949. Falcona vyráběla ve formě stavebnice firma KEIL KRAFT KITS z Londýna v roce 1949. Kdo přesně tento model zhotovil v předloze pro tuto firmu se mě nepodařilo zjistit. Co víme jistě je to, že model svým původem pochází z amerického modelu Cloud Cruiser konstruktéra Bena Shereshawa z roku 1937.Falcon není žádným drobečkem, vždyť jeho rozpětí je cca 2,5 m a působí statným dojmem.Já viděl FALCONA na sletu klubu SAM 122 (http://www.sam122.sk/clenovia_main.htm )v roce 2010 v Mýtě ( http://www.sam122.sk/events/myto2010/index.htm),kde ho vlastní můj kamarád Láďa Kulhavý.Slovo dalo slovo a já měl ten den plánek v počítači....to byl srpen2010.....
...Láďa Kulhavý ze SAMU 122 a jeho nádherně postavený a super létající FALCON....
...na ModelHobby jsem nakoupil materiál a začal se stavbou - krásné špejlování jak za starých(mladých)let....
....detail uložení ostruhového kolečka...
...dělal jsem na modelu do 15.prosince a potom přišla půlroční pauza(vánoce,zimní lenost,jarní práce jako plot,fasáda na chalupě a její vymalování atd.)no a když začaly kvést pampelišky tak jsem začal zase dělat s vidinou sletu v Táboře,Chotěboři....ale bůh (manželka)tomu chtěla jinak.....
...ale dopracoval jsem se ke kostře modelu,přišlo dvakrát lakování,nespočet broušení a telefonátů s L.Kulhavým.....
...zbývalo potáhnout éro Vliesem(pro mně absolutně neznámý materiál),ale L.K. opět poradil a stránky SAMU 122 mně byly užitečným vodítkem (http://www.sam122.sk/nasemodely/falcon/index.htm)
...byl jsem překvapen,že se u nás ještě vyrábějí motory MVVS 10ccm Diesel......
....proběhl záběh brněnské desítky - kdo jiný by zabíhal, když ne Jirka Řehák...
....ZLATÉ RUČIČKY.....!!!!!
....udělání samolepek byly muška ....Láďa Kulhavý je vymyslel a Miloš Petrbok je udělal a mně poslal...moc děkuji!!!
....krásná práce a pěkně se instalovala na model....
....po telefonátech s Berounem šla práce s potahem pěkně od ruky......jen ten lak a kanagom by mohly být lacinější,ale modelář musí přinášet oběti....
...nechtěl jsem kopírovat Láďu a tak jsem volil oranžovou s modrou,barvení Vliesu popsal Polda Walek v RC Revui dost podrobně a pozor!funguje to skvěle.....
....no a bylo hotovo,čekalo se na počasí....
....počasí tedy absolutní "volej"přišlo 7.7.2011 v podvečer.Natankoval jsem dvě deci,zkusil radio a šel Falcon do vzduchu.Letěl sám!!bylo potřeba jenom o dva zoubky trimu hnout se směrovkou.....jo já stavím bytelně a souměrně jak říká kolega Jiří Řehák....
....nezbytné focení ze všch stran.....
a teď pozor!!!Omluvte kvalitu snímků a videí - jelikož jsem byl na letišti sám,tak vznikali způsobem,že jsem jednou rukou řídil model a druhou fotil - šlo jenom o důkaz,že to letí.....
!!!!!!!!! FALCON LÍTÁ SKVĚLE !!!!!!!!!