Jako administrátora těchto stránek,mně občas potěší příspěvek,který mi pošle někdo jiný.V tomto případě je to Jirka Melichar z Německa.Zároveň mně těší,že tyto stránky prohlíží i někdo v zahraničí.Jak Jirka modelaří ? Posuďte sami..........
Představuji Vám Jiřího Melichara a jeho model Zlin526
Zlín 526 akrobat v krásném detailu....mimochodem povedený model....
Zlín 526 ve "výrobě"
V Moravě L-200 mám taktéž motory od Pavla Jelínka a to k plné spokojenosti 2x 3D 900 PJS a bud 3 čl Lipolek nebo 4xLiFe.8-10 minut bez problému.Vrtule jsou sklopky.Do protahnuti času muzu tocit i ve stoupaku!
Průlet L- 200 Morava...no není to nádhera?...
Do vzdušné F1, světové série Red Bul Air Race, nakročil akrobatický pilot Martin Šonka. Po absolvování letního přípravného kempu ve Španělsku získal superlicenci opravňující ho ke startu v tomto prestižním seriálu závodů. Šonka jako jediný český pilot s tímto osvědčením zatím s napětím vyčkává, zda dvojice uchazečů (Čech, Brazilec) bude nominována na uvolněná místa mezi špičkovou patnáctku RBAR.
K superlicenci vedla letos cesta přes čtyři kempy, které museli adepti RBAR absolvovat. Z pětice uchazečů, kterou tvořili čtyři muži a jedna žena (Francouzka, Slovinec, Brazilec, Fin, Čech), byli úspěšní jen dva. Piloti museli prokázat, že umějí létat nízko nad zemí, dokážou se v krajních situacích rozhodovat pro nejbezpečnější cestu či zda nemají problémy v komunikaci se zástupci médií a vystupováním před kamerou.
Celou pětku nejdříve čekalo seznámení s novým strojem, detailní instruktáž, a trénink s pilováním akrobatických prvků. Pilot musí mít letadlo neustále pod kontrolou.
Instruktoři silně dbají na bezpečnost a žádné chyby neodpouštějí. V poslední části přípravného kempu se dostanou adepti RBAR konečně také k samotnému letu mezi pylony. Pokud instruktoři zaznamenají riskantní prvky při prolétávání vzdušných bran, pilota nekompromisně vyřadí. Martinovi se dařilo i v této části, kterou si zaletěl ve Španělsku poblíž Madridu. Při svém premiérovém letu se proplétal mezi pylony naprosto suverénně, ani jednou se žádného z nich nedotkl.
Mezi patnáctku soutěžních pilotů se dostanou jen nejlepší z nejlepších. Závody Red Bull Air Race se létají 10 metrů nad zemí v rychlostech 350 km/hod a s přetížením až 12 G a jen skuteční machři, kteří se dokáží rozhodnout ve zlomku vteřiny, zde uspějí. Šonka ve velmi těžkém testu obstál, spolu s ním už jen Brazilec. Do konce listopadu bude jasno, zda tito dva piloti v příští sezoně rozšíří startovní pole nejsledovanější letecké soutěže světa.
Po finálním výroku komise nastane pro pilota další kolo příprav. Piloti musí shánět sponzory. Musí zaplatit mechaniky, velkou sumu stojí sehnat si letadlo, nákladné je pouhé zapůjčení akrobatického speciálu, natož jeho pořízení. Neomezenou studnou výdajů je pak samotné ladění stroje. I s těmito problémy Martin Šonka musí počítat, ale RBAR je přesto jeho velkým snem. "Tohle je totiž šance, která už nemusí přijít," říká první pilot Red Bull Air Race - vzdušné Formule 1.
....že modeláří mají zlate ruce a umějí ! to dokazují fotografie z archívu Jiřího Sallera,které pořídil na let. dnu v Michelstadtu v roce 2001........
....a rusové jsou zase o krok napřed......
Rusko poslalo do vzduchu stíhačku páté generace
Ruská stíhačka Suchoj 5. generace se v pátek poprvé vznesla do vzduchu z vojenské základny u Komsomolsku na Amuru. Let byl podle agentury Interfax úspěšný. Ovšem do výzbroje bude nový stroj zařazen až v roce 2015.
"Je to významná událost v historii ruského letectví. První let skončil s výbornými výsledky,” citoval ruský server Pravda guvernéra Chabarovské oblasti Vjačeslava Športa. Letadlo zatím vidělo jen pár lidí - konstruktéři a piloti.
Letoun je schopný dosáhnout maximální rychlosti
Nová stíhačka má nahradit MiG-29 Fulcrum a Su-27 Flanker a současně se stát svým způsobem odpovědí na nové americké stroje F-22 Raptor (už je ve výzbroji USA) a F-35 Lightning II.
Stroj je víceúčelový a radary s ním mají problémy
Hlavním zadáním stíhačky páté generace má být podle ČTK vybojování vzdušné nadvlády, ale stroj má být víceúčelový a schopný útočit na vzdušné i pozemní cíle v jakémkoliv počasí a době. Vyznačovat se má mimořádnou obratností, obtížnou zjistitelností radary a infračervenými čidly i schopností vzlétat a přistávat na drahách o délce jen 300-
Ministerstvo obrany plánuje nakupovat nové stroje už od roku 2015. Podle skeptičtějších analytiků bude Rusku trvat od premiérového testovacího letu nejméně deset let, než se začne nová stíhačka sériově vyrábět.
........a pak že nemáme v našem klubu šikovné modeláře.......podívejte se na video,které mi poslal Tom Svatoš z LMK Hradec Králové
Novoroční létání organizované modeláři od "Špuláků" bude 1.1.2010 opět za pneuservisem na Cihelně, tedy na stejném místě jako letos. Pro přiblížení těm, kteří tam letos nebyli: Pojedete z Pardubic na starou hradeckou výpadovku a v místě kde se na tuto silnici v oblouku před Starým hradištěm v ostrém úhlu z zprava napojuje silnice od hospody "U Josefa, tak tam se na ni ostře vpravo odbočíte jakoby zpět směrem do Pardubic a po ujetí asi 50-80 m z ní odbočíte vlevo. Přejedete horkovod od Opatovic a již se vám otvírá plac kde se bude akce konat. Takže, těším se na setkání při novoročním létání, a v případě, že se neuvidíme tam, pak všem přeji mnoho zdraví, životní pohody, a příslovečného štěstí nejen v modelářském rejdění po obloze, ale i v životě. Pavel Dvořák Sakařova 81 530 03 Pardubice E - mail; dvorak.pav1@centrum.cz MOB 728 192 606; 739 505 860 P.s. Pozvánku na novoroční létání v Pardubicích prosím rozšířit i u "Trifidů", zdraví Pavel D.