....co mně zaujalo v poslední době?Tento model ,který má recenzi v RC REVUI 11/2010 na straně 54-55.Tomu říkám modelařina......no a kdo chce jóó podrobnosti, tak dávám odkaz na www.badan.cz ( jsou tam pracovní postupy atd.....)
Tak toto video mi poslal Tonda Dodek.Pokud se na to pozorně podíváte,tak zjistíte,že se dá létat mezipřistání v nožovém letu,visení a držet model, ale - pozor ! s vysílačem na pr..........li. Hezký modelářský zážitek přeji...
Dozvěděli jsme se, že Focke-Wulf Fw-190, patřící k letadlům, vystoupivším minulý víkend v Pardubicích, se v sobotu zřítilo do moře. K události mělo dojít nedaleko Hyeres, v průběhu zkoušky pro dny otevřených dveří na základě Hyères 13.června 2010... čtěte více
Pro fanoušky historických letounů máme exkluzivní, tentokrát radostnou zprávu. Zmiňovaný Focke-Wulf Fw-190 se po nedobrovolné lázni podrobil opatrnému vytažení z moře! Této technicky složité operace se ujala se svým speciálním pontonem společnost Jifmar Offshore. V polovině minulého týdne velmi opatrně vytáhla letoun z moře a převezla na pevninu, kde bude podroben pečlivé rekonstrukci. Tento originální letoun, který na konci druhé světové války získala NAVY pod označením NC.900 SNCAC, bude s největší pravděpodobností opět křižovat modré nebe na dalších leteckých akcích. Vzhledem k tomu, že letoun spadl do vody v rychlosti 250 km/h, je opravdový zázrak, že pilot toto nedobrovolné přistání přežil díky rychlé pomoci bez úhony. Z akce, při níž bylo letadlo vytaženo z moře vám přinášíme fotoreportáž.
Reportáž a veškeré podrobnosti pádu najdete na http://www.flymag.cz/article.php?id=2349
Vždycky mně potěší,když mi pošle někdo nějaký příspěvek na tyto stránky.Dnes mi poslal foto svého nového modelu Z-50LX Jiří Vepřek ze Dvora Králové.Ano přátelé - Jiří Vepřek ze skupiny The Flying Bulls Aerobatics Team,kde létá na slotu a model je v kamufláži XRD ,tedy Jirkova velkého éra....Model je ze stavebnice rakouské firmy Flitework ( http://www.flitework.at/ ) je osazen motorem AXI 4120/20,regulátor Jeti Advance 77 Pro Opto,( http://www.jetimodel.cz/index.php?page=products&old=0&category=19 )váha 2,95kg,baterie 6-článek Lipolek 3300mAh,model má rozpětí 160 cm a řízena je V,M,Sm,Kř.Model je dozdoben samolepkama (nádrže,vlajka atd.) a co týče letových vlastnosti tak létá pohodově a okamžitě reaguje na kormidla........
The Flying Bulls Aerobatics Team
...šťastný pilot po záletu modelu 23.6.2010......
....krasavec Zlín Z 50LX.....
.....doděláno podle "velkého éra".....
.....už se těším na další starty.......
....pro ty,kteří se nedostali na Aviatickou pouť 2010 jsem připravil malinký zlomek dění na AP 2010......
Aviatická pouť 2010
Nad Pardubicemi se po dva dny proháněly největší legendy domácího i zahraničního letectví. Každá éra letectví zde měla svého zástupce, a tak kromě prvních strojů leteckých nadšenců na nebe vzlétly také letouny, které se střetávaly v bojích druhé světové války, spolu s proudovými stíhačkami. Přehlídku mapující kulaté aviatické výročí navíc doprovázely i dobové ukázky na zemi, a diváci tak měli možnost nasát trochu atmosféry z doby jejich vzniku.Divákům se představilo v bohatém programu na pět desítek povětšinou unikátních letadel.Úderemdvanácté hodiny program zahájil blok ukázek Vojenského letectva Armády ČR.Jedním z největších taháků letošní Aviatické pouti se stal historickýaeroplán Blériot XI z roku 1918, který do Pardubic přivezl jeho majitel a pilot v jedné osobě M. Carlson ze Švédska.Divákům předvedl svůj stroj v plné parádě a sklidil zasloužený potlesk. Oslav se zúčastnila i praneteř Ing. Jana Kašpara paní Eva Perrová, která program zhodnotila slovy: ,,Když jsem přišla na letiště a začala exhibice a nad diváky létaly Gripeny, byla jsem dojatá. Moje první myšlenka byla - kdyby to prastrýc viděl, tak by byl zcela jistě nadšen. Velice jsem obdivovala švédského pilota Carlsona, který nám věrně ukázal let, napodobující první vzlety méhoprastrýce uskutečněné před sto lety. S celkovým pojetím oslav jsem velice spokojená a myslím si, že to byla i důstojná oslava". M. Carlson v Pardubicích také předvedl druhé vystoupení na trojplošníku Fokker Dr. I. Dynamické ukázky z období bojů z druhé světové války doplňovaly pozemní ukázky bojů. O pět desetiletí později se všichni návštěvníci vrátili při krásné ukázce proudového letounu MiG-15UTI.Součástí programu bylo vystoupení akrobatické skupiny The Flying Bulls Aerobatics Team z Jaroměře.Její ukázka byla úžasná.Kolem nás fandové letectví šíleli při jejich vstřícném setkání a když Jiří Saller "válel sudy okolo dvojice Radka Máchova a Míra Krejčí.No a na závěr dal Jiří Saler nožový let po cele délce dráhy.Na tohle se já vždycky strašně těším a jenom doufám,že si dá na křídlo kameru a záznam mi věnuje za účelem,abych se s vámi podělil....Jediné co mně chybělo byl závěrečný defilující vítězný průlet celé skupiny v náklonu.Nutno podotknou,že fotografové,okolo stojící na to docela čekali.... ( foto a videa na http://www.akroctyrka-jaromer.pise.cz/ ) Ten, kdo zavítal na pardubické letiště, určitě nelitoval.
Program byl sestaven tak, aby oslovil všechny věkové kategorie. O tom svědčil i zájem návštěvníků. Letošní Aviatickou pouť navštívilo odhadem čtyřicet tisíc diváků! Můj přítel Láďa Koudelka měl to štěstí ,že letěl v doprovodném novinářském letadle IBIZ AE - 270 ,když se létali skupiny a fotografie, které pořídil mně poslal a tak vám je tady ukážu.Některé z nich už teď jsou unikátní!
Sergey Vladimirovich Ilyushin 30.březen 1894 – 9. únor .1977)
Sergej Vladimiroič Iljušin byl ruský konstruktér letadel, zakladatel konstrukční kanceláře Iljušin. Narodil se v Diljajevu, Rusku a již od roku 1910 se zajímal o letectví. Byl pilotem v první světové válce.Po absolvování vojenské technické akademie začal konstruovat letadla. Jeho bitevní IL-2 a bombardovací IL-4 byly itenzivně používány během druhé světové války. Jeho transportní/výsadkové IL-12 a IL-14 se po válce velikou mělou podílely na rozvoji civilního letectví v Sovětském svazu i dalších zemích celého světa, stejně jako jejich pokračovatelů,již legendárních IL-18 a IL-62.
Dovolil jsem si za klub LMK TRIFID napsat pozdrav do Austrálie a poslat pozvánku na Aviatickou pouť.Zde je odpověď.Mimochodem - obsah garáže můžeme jen zavidět......
Zdravím Vás přes dva oceány a děkuji z ainformaci a za to, že nás myslíte, Moc mě to potěšilo.
Nejsem si jista, jestli letos do Čech vyrazime, zavisí to na mnoha věcech (dovolená, peníze... však to znáte).
U nás nového: snad nějaké letadlo, už v tom ztrácím přehled, ale podstatné je, že manžel rozhodl, že už to takhle dál nejde - sdílet dům se všemi těmi letadly, a tak vyhodil auto z garáže, parkuje ho na ulici a do garáže nastěhoval éra. Fotky jsou asi měsíc staré, takže už to tam zase vypadá jinak, přibyly poličky a všelijaká vylepšení, protože David je tam šťastný, konečně má útulek pro svoje letadýlka. Horší je že tady je letos mimořádně kvalitní dešťová sezóna, takže všechna letiště jsou pod vodou. A tak za poslendí měsíc byl lítat jen na přehradě s hydroplánem Cesnou. Je už tak naštvaný, že mluví o přestěhování do Čech. Ale to by na Cesnu musel přidělat lyže.
Ještě jednou děkuju, moc jste mě potěšil a přju vám brzké jaro, ať můžete vyrazit Marta a David
Co to je?
Využiti modelu letadla v praxi.
......je to bezpilotní letadlo (chcete li ) model ,který se v Kanadě používá v zemědělství.
To je totiž,to oč tu běží. Jelikož se ve firmě co pracuji, zabýváme dáváním GPS autopilotu na traktory a další elektronikou do zemědělství, tak bychom chtěli do CR dotáhnout i tohle letadlo. Nicméně tuším, ze to asi nebude jednoduché, nejen z toho hlediska, ze teprve sondujeme u našich zemědělských zákazníků zájem o takovou službu. Nicméně pokud by se to třeba podařilo a koupili bychom to na naše náklady (komplet cca 220 000 Kč ) a sehnali zakázky, tak jsem uvažoval, že by se na těchto stránkách prostřednictvím p. Dvořáčka ( dvoracek.lmktrifid@seznam.cz )mohl najít pilot – modelář,který by se chtěl proslavit jako provozní pilot a zároveň jako servisní základna tohoto bezpilotního zázraku,který je v Kanadě hojně využíván :-))
Zdraví V. Jirka
Ing. Václav Jirka
Tel.: +420 724 717 781
www.vcelarstvijirka.cz
Kamarádi! Modelářské kategorie jsou rozděleny mimo jiné na malé modely,střední modely,obří modely a Sládkovi modely.Ale co se mi dostalo za fotky ted,to jenom čumím.Vzhledem k tomu že už 4 lety! uskutečnil Míra Krejčí od "létajících býků! poslal jsem mu dotaz a jeho odpověď otiskuji v plném znění.Stavitel tohoto létajícího"modelu" pan Standa Pravec postavil PIK-26 Mini Sytky o rozpětí 5,24m,délka 4,30m,motor je tam udělaný dvouválec Wolsvagen,váha prázdného éra je pouhých 136kg a jak říká Standa Pravec letos tj.rok 2010 by chtěl dát éro do plného provozu........jednu nevýhodu éro asi má - pilot by měl mít váhu do 8O kg?!!!
Takhle lítá PIK-26 Mini Sytky postavený ve Finsku......
Ahoj Jindro,
Je to PIK-26 Mini Sytky, nejde to přeložit, já tomu říkám Skřítek.
Standa to stavěl 5 let, většina materiálu pochází z PETROFu.
Už to letělo 4x, 1:12.
Předpokládám, že to Standa přes zimu vychytá, aby to dostalo protokol a štempl.
S pozdravem MK