Co to je?
Využiti modelu letadla v praxi.
......je to bezpilotní letadlo (chcete li ) model ,který se v Kanadě používá v zemědělství.
To je totiž,to oč tu běží. Jelikož se ve firmě co pracuji, zabýváme dáváním GPS autopilotu na traktory a další elektronikou do zemědělství, tak bychom chtěli do CR dotáhnout i tohle letadlo. Nicméně tuším, ze to asi nebude jednoduché, nejen z toho hlediska, ze teprve sondujeme u našich zemědělských zákazníků zájem o takovou službu. Nicméně pokud by se to třeba podařilo a koupili bychom to na naše náklady (komplet cca 220 000 Kč ) a sehnali zakázky, tak jsem uvažoval, že by se na těchto stránkách prostřednictvím p. Dvořáčka ( dvoracek.lmktrifid@seznam.cz )mohl najít pilot – modelář,který by se chtěl proslavit jako provozní pilot a zároveň jako servisní základna tohoto bezpilotního zázraku,který je v Kanadě hojně využíván :-))
Zdraví V. Jirka
Ing. Václav Jirka
Tel.: +420 724 717 781
www.vcelarstvijirka.cz
Kamarádi! Modelářské kategorie jsou rozděleny mimo jiné na malé modely,střední modely,obří modely a Sládkovi modely.Ale co se mi dostalo za fotky ted,to jenom čumím.Vzhledem k tomu že už 4 lety! uskutečnil Míra Krejčí od "létajících býků! poslal jsem mu dotaz a jeho odpověď otiskuji v plném znění.Stavitel tohoto létajícího"modelu" pan Standa Pravec postavil PIK-26 Mini Sytky o rozpětí 5,24m,délka 4,30m,motor je tam udělaný dvouválec Wolsvagen,váha prázdného éra je pouhých 136kg a jak říká Standa Pravec letos tj.rok 2010 by chtěl dát éro do plného provozu........jednu nevýhodu éro asi má - pilot by měl mít váhu do 8O kg?!!!
Takhle lítá PIK-26 Mini Sytky postavený ve Finsku......
Ahoj Jindro,
Je to PIK-26 Mini Sytky, nejde to přeložit, já tomu říkám Skřítek.
Standa to stavěl 5 let, většina materiálu pochází z PETROFu.
Už to letělo 4x, 1:12.
Předpokládám, že to Standa přes zimu vychytá, aby to dostalo protokol a štempl.
S pozdravem MK
Jako administrátora těchto stránek,mně občas potěší příspěvek,který mi pošle někdo jiný.V tomto případě je to Jirka Melichar z Německa.Zároveň mně těší,že tyto stránky prohlíží i někdo v zahraničí.Jak Jirka modelaří ? Posuďte sami..........
Představuji Vám Jiřího Melichara a jeho model Zlin526
Zlín 526 akrobat v krásném detailu....mimochodem povedený model....
Zlín 526 ve "výrobě"
V Moravě L-200 mám taktéž motory od Pavla Jelínka a to k plné spokojenosti 2x 3D 900 PJS a bud 3 čl Lipolek nebo 4xLiFe.8-10 minut bez problému.Vrtule jsou sklopky.Do protahnuti času muzu tocit i ve stoupaku!
Průlet L- 200 Morava...no není to nádhera?...
Do vzdušné F1, světové série Red Bul Air Race, nakročil akrobatický pilot Martin Šonka. Po absolvování letního přípravného kempu ve Španělsku získal superlicenci opravňující ho ke startu v tomto prestižním seriálu závodů. Šonka jako jediný český pilot s tímto osvědčením zatím s napětím vyčkává, zda dvojice uchazečů (Čech, Brazilec) bude nominována na uvolněná místa mezi špičkovou patnáctku RBAR.
K superlicenci vedla letos cesta přes čtyři kempy, které museli adepti RBAR absolvovat. Z pětice uchazečů, kterou tvořili čtyři muži a jedna žena (Francouzka, Slovinec, Brazilec, Fin, Čech), byli úspěšní jen dva. Piloti museli prokázat, že umějí létat nízko nad zemí, dokážou se v krajních situacích rozhodovat pro nejbezpečnější cestu či zda nemají problémy v komunikaci se zástupci médií a vystupováním před kamerou.
Celou pětku nejdříve čekalo seznámení s novým strojem, detailní instruktáž, a trénink s pilováním akrobatických prvků. Pilot musí mít letadlo neustále pod kontrolou.
Instruktoři silně dbají na bezpečnost a žádné chyby neodpouštějí. V poslední části přípravného kempu se dostanou adepti RBAR konečně také k samotnému letu mezi pylony. Pokud instruktoři zaznamenají riskantní prvky při prolétávání vzdušných bran, pilota nekompromisně vyřadí. Martinovi se dařilo i v této části, kterou si zaletěl ve Španělsku poblíž Madridu. Při svém premiérovém letu se proplétal mezi pylony naprosto suverénně, ani jednou se žádného z nich nedotkl.
Mezi patnáctku soutěžních pilotů se dostanou jen nejlepší z nejlepších. Závody Red Bull Air Race se létají 10 metrů nad zemí v rychlostech 350 km/hod a s přetížením až 12 G a jen skuteční machři, kteří se dokáží rozhodnout ve zlomku vteřiny, zde uspějí. Šonka ve velmi těžkém testu obstál, spolu s ním už jen Brazilec. Do konce listopadu bude jasno, zda tito dva piloti v příští sezoně rozšíří startovní pole nejsledovanější letecké soutěže světa.
Po finálním výroku komise nastane pro pilota další kolo příprav. Piloti musí shánět sponzory. Musí zaplatit mechaniky, velkou sumu stojí sehnat si letadlo, nákladné je pouhé zapůjčení akrobatického speciálu, natož jeho pořízení. Neomezenou studnou výdajů je pak samotné ladění stroje. I s těmito problémy Martin Šonka musí počítat, ale RBAR je přesto jeho velkým snem. "Tohle je totiž šance, která už nemusí přijít," říká první pilot Red Bull Air Race - vzdušné Formule 1.
....že modeláří mají zlate ruce a umějí ! to dokazují fotografie z archívu Jiřího Sallera,které pořídil na let. dnu v Michelstadtu v roce 2001........