já se omlouvám a vím,že to sem nepatří,ale my jaroměřáci jsme mohli sledovat dost neobvyklou událost.V Jaroměři se usazoval skelet mostu ,který by měli montéři dostrojit a 4.února slavnostně dát do provozu.Vidět obrjeřáb ze všech stran Jaroměře je dost zajímavý....
Dokument o letecké sérii Reb Bull Air Race a účinkování českého pilota Martina Šonky.
je tam i to jak mu selhal motor a šel na " nouzák "
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11029715003-15-metru-nad-zemi/214471291412101
Předvádí a létají "plzeňáci" a jejich hosté.....
V neděli 28.12. dopoledne v 11:25 vysílá ČT padesátiminutový dokument 1000 mil na českém nebi!
Téměř celý letošní rok se nesl v duchu jedné velké derniéry - akrobatická skupina Flying Bulls přechází na nové letouny a v listopadu se v Chrudimi uskutečnilo rozloučení se Zlíny 50. Jak jinak než excelentním vystoupením.Známou siluetu boxu padesátek už opravdu neuvidíme, ale čtyřka letadel XtremeAir XA-42 s Radkou Máchovou, Jiřím Sallerem, Miroslavem Krejčím a Jiřím Vepřekem bude určitě důstojným pokračováním. Hodně štěstí do nové epochy.Videa této excelentní party - těch jsem viděl "mraky " ,ale toto video mně nadchlo ....
Jedno zajímavé info pro jaroměřáky :
Již delší dobu pozorujeme nad Jaroměří hukot vrtulového éra a to pravidelně ráno cca v půl sedmé kdy letí do Ostravy a večer cca ve 21hod kdy se vrací do Lipska.No a jelikož mi to nedalo spát tak jsem oslovil své známé na letišti v Ostravě ,aby mi to zjistili.Proč v Ostravě?Já jsem vypozoroval na radaru (http://www.flightradar24.com ) že éro AN 26 letí z Lipska přes Českou Lípu a Šumperk do Ostravy.Tak už to vím! Je to poštovní linka s čínským zbožím.V Lipsku přistávají nákladní éra s Číny (je tam obr centrální překladiště )a tyhle AN 26 to přepravují do okolních států.Tahle konkrétní linka MTL6572 a éro má označení na radaru RAF-AVIA Antonov AN-26 o čemž se můžete přesvědčit ve všední den na radaru ..........já to vnímám jako důchodcovskou zábavu chacha....
AN -26 je sovětský dvoumotorový turbovrtulový transportní letoun Antonov An-26 konstrukčně vychází z typu An-24. Jeho určení je primárně jako transporní a výsadkový letoun pro krátké a střední vzdálenosti. An-24 vyvinula konstrukční kancelář Antonov na základě požadavku Aeroflotu z roku 1954, který požadoval náhradu za dosluhující transportní stroje Il-2, Il-14 a DC3. Stroj An-24 poprvé vzlétl 20.12.1959 a v roce 1962 se rozběhla sériová výroba. Sovětské vojenské letectvo začalo používat upravenou vojenskou verzi An-24P a ta byla dále zdokonalena do speciální vojenské verze An-26. Hlavní úpravy proběhly v zadní části trupu, kde byla zvětšena nákladová rampa a stroj byl vybaven výkonějšími motory. Prototyp této řady poprvé vzlétl v roce 1968, vývoj byl dokončen v roce 1969. Letoun je hodně rozšířený a byl vyvezen do desítek zemí. Celkem bylo vyrobeno okolo 1100
Moc hezké video - bohužel už je to minulost.........