Sobota 24.března 2012

26. březen 2012 | 15.45 |

Sezóna modelářského létání začala naplno.Počasí ideální a tak vám přínáším " fotodokumentaci ",kterou pořídil se svým Canonem Pepa Krátký na mém modelářském letišti ve Zvoly za chalupou v sobotu 24.března.........

...takhle jsem se " válel " za svoji chalupou já...

A

...s větroněm jsem si to v termice patřičně užíval...

A2

....pod tím  mrakem to byla paráda,to by utáhlo i vrata od stodoly...

A3

....ráno v sobotu jsem makal v dílně na svém novém modelu....

IMG_1613

...je to opět historik a má skvostný název i tvar COBRA rozpětí 2,60m....

IMG_1606

....měl by letět ještě letos,nejlépe v květnu na Všechově,ale nevím nevím....

IMG_1602

....na druhém konci republiky byl zalétnut mým kamarádem L.Kulhavým jeho nový skvost POWERHAUSE viz.text pod fotem.....

PW 096

Ahoj kluci,

jak již někteří víte, tak jsem dnes provedl zálet Powerhouse. Původně jsem tak chtěl učinit již včera, jenže po příjezdu na letiště a nastartování motoru jsem zjistil, že mi motor ruší rádio.... Tak jsem nejel ani do Bolešin k panu Davidovičovi, ale jel jsem domů to odstranit. Z vn zapalovacího kabelu jsem odstranil původní americkou plechovou koncovku a dal jsem tam odpor 15 kilo a krokodýlka tak, jak to dělá pan Krátký v zapalováních, které od něj používám. V Powerovi jsem chtěl mýti originál cívku, tak jsem to musel nyní trochu upravit... Doma jsem to po předělávce natočil a vše již bylo v pořádku. Hurá.

Dnes brzo ráno jsem vyrazil na letiště do Mýta a Powera jsem vypustl vstříci oblakům. Vrtule je 14/6, 6750 otáček a tak 1780 gramů (skoro polovina toho co táhne Karlovo Anderson...). Tak jsem ho vypustil a model je po třech metrech ve vzduchu, stopá a hlavně nikam neutíká! Vůbec jsem nemusel trimovat. Po bezpečném nastoupání zkouším regulaci otáček - pohoda, pro nenáročný let  stačí polovina rozsahu dráhy kniplu a ani na zvýšený volnoběh model neklesá. Zatím dobré. Vypínám motor a začínám klouzat. Pohoda, těžiště jsem trefil a model dělá to, co chci. Udělal jsem ještě dva lety k naprosté spokojenosti a poté jsem vyrazi do Žichlic ke Karlu Kleinmondovi na první ofiko polétání. Taky pohoda. Zde jsem měl možnost vyzkoušet a porovnat můj motor s tím Karlovo. Jediný, ale zásadní rozdíl je komprese. Byť máme oba kroužkové provedení výbrusu, tak Karlovo motor má kompresi skoro, jako detonační motor! Proto je s otáčkama a tahem někde jinde.Nicméně mám skvěle létající a na normální poletování dobrý model,na OTMR-B to zatím není, ale uvidíme, je čas. Bohužel nemám žádné letové fotky, tak snad v týdnu.

Hezký zbytek neděle a hlavně: Historikům třikrát zdar !!!

Láďa

...no u mmne na letišti za chalupou bylo živo celou sobotu.Takhle létá Pepa Krátký a taky tady ty fotky dělal Pepa.....

S1

....známý výrobce elektromotorů PJS pan Pavel Jelínek si přišel zalétnout svoji Katanu....

W1

...šla jako raketou  - kolmo za motorem...

W3

...hezký a nádherně létající modýlek....

w4

....a o pár kilometrů dál v Kvasinách si to užíval Karel Skoupý se svojim Rackem....

1

....počasí na lítání i focení bylo ideální...

2

....Karel válí i na minimálce...

3

...podle této fotky soudím,že letiště se nalézá někde okolo AZNP Kvasiny......a vypadá dost dobře...

4

....Karel vytáhl i svého Beevra...

5

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 2 (2x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře