Seznam letových ploch
Na webové stránce www.svazmodelaru.cz odkaz "aktuálně" si můžete přečíst, jak Svaz modelářů ČR řeší situaci, která nastala po tom, co Ministerstvo dopravy ČR vydalo Bezpečnostní opatření MD ČR – odbor civilního letectví č. 2/2008, kterým mimo jiné přidělila pro naši činnost letový prostor do maximální výše
Pro další vyjednávání potřebujeme vypracovat seznam všech letových ploch, které naše kluby využívají. Jedna z možných variant je ta, že pro letové plochy uvedené v seznamu bude povolena výjimka a modeláři je budou moci využívat tak jako dosud a pro létání jinde bude platit těch zmíněných
Jistě si zase říkáte, co jsme to vymysleli za nový nesmysl, ale věřte, že je to vedeno naší snahou zajistit pro všechny modeláře v celé České republice důstojné provozování našeho koníčka.
Prosíme tedy, aby všechny kluby, ale i jednotlivci, kteří využívají jiných než klubových ploch, vyplnili níže uvedený dotazník a co nejdříve jej poslali na sekretariát na známou adresu: Svaz modelářů ČR, U Pergamenky 3, 170 00 Praha 7, nebo vyplnili elektronickou verzi tohoto dotazníku uvedenou na www.svazmodelaru.cz odkaz "Aktuálně" a poslali na sekretariát. Vyplnění prosím neodkládejte, požadované údaje posílejte obratem, protože je potřebujeme již do 15. listopadu 2008.
Ing. Petr Cejnar
Mgr. Miroslav Navrátil
ŽLUTÉ tečky představují LETADLA.
Zajímavé je sledovat, jak se mění hustota provozu v závislosti na dni a noci.
Také jak se "rychlost" pohybu liší od rovníku a pólu.
http://radar.zhaw.ch/resources/airtraffic.wmv
Nutno chvíli počkat, než se to celé stáhne
Přečti si odkaz na stránkách pana Libora Kolmana a máš po starostech.........
Dne 9.8.2008 se český Gripen JAS -39D e.č.9820 pilotovaným plk. gšt. Petrem Mikulenkou zúčastnil leteckého dne ve Saint Stefan konaného při příležitosti 50-tého výročí Hawker Hunter Mk.58 ve Švýcarsku (50 Anniversary Hawker Hunter Mk.58).
Let byl výjimečný jak samotným přistáním v horách kde nadmořská výška letiště St.Stefan se pohybuje kolem 1000m nad mořem a také i polohou dráhy, která je postavena v hlubokém údolí a přístupná pouze za pěkného počasí. Let proběhl z mezipřistáním v Bernu kde náš letoun vítala spousta leteckých nadšenců a fotografů a spolu s vedením letiště nám zpříjemnili rutinní let. Český Gripen se těšil velkému zájmu jak švýcarských pilotů, ale hlavně návštěvníků, kteří nám dávali najevo svůj zájem o letoun celý den.
Závěrem patří uznání a poděkování technikům, kteří opět skvěle připravili "našeho” Gripena a nesmím zapomenout na osádku letounu L-410 e.č.2710 ze základny Kbely, které patří taktéž dík za profesionální přístup při zabezpečení našeho přeletu do Švýcarska.