Nový model který zde vidíte se jmenuje COOL CAT.Model připomínající malý turistický letoun a zároveň schopný základní akrobacie navrhl a postavil americký modelář Ralph H. Pearson.Konstrukce modelu je klasická z balsy a překližky.Na model jsem na potah použil Oracover a doplnil ho samolepkami.Celkový vzhled letadla jsem chtěl,aby vypadalo jako fiktivní soukromý letoun skupiny The Flying Bulls Aerobatics Team,což potvrzují nápisy na křídle v angličtině.Podpis skupiny je na směrovce........Plánek překreslil a publikoval v časopice RC Revue na straně 53 Jaroslav Kroufek.Já jsem plánek zvětšil,nakreslil do něj motor a umístění baterií,zavěšení křídel a pár jiných detailů.Potom jsem objednal materiál,tedy balsu a překližku a to k plné spokojenosti u firmy Hvězda Neratovice (http://www.star-pila.cz/modely/index.html ).Model jsem zalétl v neděli 23.května ve 14 00 hod .K záletu řeknu jenom tolik – model letěl k mému velikému překvapení bez problému.( což potvrzuje video )Rozpětí modelu je 1 400mm,délka 1100mmm,váha bez baterií 1,3kg,motor PJS (výrobce Pavel Jelínek) 3500,vrtule 3-listá Graupner,baterie LIFE č.článek 2300mAh.
V sobotu jsem si udělal výlet do Miskovic u Kutné hory na slet Top modelů.Byla k vidění nádherná letadla, jejich fotografie tady budu průběžně publikovat.Začnu tím,že vám ukážu reprezentanty našeho klubu Trifid
... V Miskovicích skvěle reprezentoval náš klub Mariám Trpkoš se svým akrobatem.Ukázku předvedl skvěle a sklidil zasloužený potlesk a uznání přítomných pilotů.....
- Knapovci -
zleva - Luboš Knap st.,Petr Knap,paní Knapová,Luboš Knap ml.- sledují kolegy modeláře....
...okolo 13 hodiny přišla průtrž mračen a lidi vzali nohy na ramena.Kdo odjel hned udělal asi dobře,protože pak to byl horor.Sbalit velké modely to chvilku dá.Knapovci sbalili jenom část svého "hangáru" a zbytek dali pod plachtu (trup od Junkerse )........
...no a pak přišel odjezd účastníku sletu....co auto to " aerovlek" za traktorem......
... konkurence Redbuláků?????,....ale jsou fakt dobrý a jsou to ultralajťáci...
Tak jsem konečně po práci,která obnášela nastříkání fasády na chalupě a komplet všechny nátěry ,včetně vymalování chalupy jsem vyrazil na svoje letiště abych provětral letku,která byla uložena pod nánosy prachu......Počasí bylo přímo skvělé - sluníčko a bezvětří......
......vše jsem vytáhl a rozložil ,včetně křesílka.Co by to bylo za pohodu,kdybych si nemohl poletovat vsedě........
a
....no a tohle je palivo jehož nedostatkem netrpím........
...letové fotky jsou příšerné,protože ačkoliv jsem se snažil,tak pilotovat a fotit obojí jednou rukou opravdu nejde.Je to o model a o foťák.......
dolnoploch RSOW za letu,pohodové ale divoké éro,motor PJS 900,Lipol 1300mAh.....
.....MIG 29 to je " ono " divoký a rychlý let , motor PJS JET + 3článek LIFE 2300 mAh
....Pitts od TopFlite - letitý a spolehlivý model ,motor PJS 1000 + 3článek Lion 2600mAh
...po letu na zemi-vše je celé.....
Mig 29
RSOW
Pitts
....můj pes Monty a letopark....
V našem klubu vyrůstá nový pilot.............
Sergey Vladimirovich Ilyushin 30.březen 1894 – 9. únor .1977)
Sergej Vladimiroič Iljušin byl ruský konstruktér letadel, zakladatel konstrukční kanceláře Iljušin. Narodil se v Diljajevu, Rusku a již od roku 1910 se zajímal o letectví. Byl pilotem v první světové válce.Po absolvování vojenské technické akademie začal konstruovat letadla. Jeho bitevní IL-2 a bombardovací IL-4 byly itenzivně používány během druhé světové války. Jeho transportní/výsadkové IL-12 a IL-14 se po válce velikou mělou podílely na rozvoji civilního letectví v Sovětském svazu i dalších zemích celého světa, stejně jako jejich pokračovatelů,již legendárních IL-18 a IL-62.
...elektrický posun kabiny.......
...Mitchel 25 od Zirolliho........schválně jestli uhodnete,kde udělal pilot chybu........
...když se to umí,nic to nenííí.....