V zajetí oblak
05. 03. - 25. 03. 2012
...malá ukázka z instalací modelů....
V průběhu měsíce března se Arkády ( http://www.arkady-pankrac.cz/cz ) ocitnou v zajetí oblak. Ojedinělá výstava zeširoka pojme téma letectví, se zaměřením na hobby sektor a civilní létání.
V prostorách celého centra bude rozmístěno několik ultralight airplane a naučných scenérií s dominantou přistávací dráhy v prostorách fontány. Návštěvníci si budou moci prohlédnout speciální RC modely letadel. Nad hlavami se nám budou vznášet parašutisté na padácích.
Výroba letadel a letecké techniky je v České republice tradiční záležitost. Přestože je výroba ultralehkých letadel, větroňů a malých dopravních letadel médii v poslední době opomíjena, zůstává faktem, že ČR patří mezi přední výrobce ultralightů a VLA (very light aircraft) na světě!
Byli jsme požádáni organizátory této výstavy, tedy já a Láďa Kulhavý z Berouna,zda bychom nezapůjčili na tuto výstavu svoje historické modely FALCON a MG - 2 ,které se líbily v uplynulé sezóně,což jsme s radostí učinili.....Modely pro tuto výstavu zajišťuje,vystavuje a po celou dobu výstavy garantuje bezpečnost těchto asi 25 různých modelů všech velikostí firma Xtremefly (http://www.xtremefly.cz/stranka/edge-540t/ ) zastoupena panem Mariánem Trpkošem z Dobrušky....
Keil Kraft Kits, 1949 Model Falcon o rozpětí 246cm!,váze 3,8kg a poháněný motorem MVVS 10 ccm diesel. Plánek na tento model vznikl v roce 1949
MG - 2 - Konstruktér: Mike Graniery, r.1936 Replika: rozpětí je 3000mm, hmotnost 4800g, pohon originálním benzínovým motorem FORSTER.99 z roku 1948.
...postavit historika je kumšt.......Postavit ho tzv. čistě je velký kumšt - a to umí Laďa Kulhavý z Berouna.Láďo máš můj obdiv.( a trochu závisti )
Ahoj kluci,
jak jsem nedávno avizoval, tak jsem v uplynulém týdno dopotáhl Powera a přichystal jsem ho na finální barevnou úpravu. Zvolil jsem sytě červenou barvu, protože červeného velkého historika zatím nemám... Tak jsem tomu všemu věnoval tento víkend. Včera jsem vše nastříkal a dneska od časného rána jem nanášel černou linku, nápisy a samolepky. Vše mám opět od Miloše a, jako vždy perfektní. Na okamžik tady vysvitlo slunce, tak jsem udělal několik obrázků, posílám je na posouzení.
Teď již jenom dáti finální lak a model dokončit. Předpokládám, že to vše stihnu během následujících čtrnáci dnů. Tak ať se Vám všem daří alespoň tolik, jako u mne.
Historikům třikrát zdar !!!
Láďa
Kamarádi modeláři/ky,
vždy mám radost,když mi přijde od vás nějaký příspěvek na tyto stránky - potěší mně.V tomto případě se mi jich sešlo několik.Poslali je Jirka Vepřek,Petr Knob a Marián Trpkoš.....
Jirka Vepřek ze Dvora králové je modelář i pilot velkých akrobatických letadel - známe že? A takhle létá s krásným SBACHEM 342 poháněným elektrikou a rozpětí je 160cm.........Sbach 342 je jedním z nejvýkonnějších moderních akrobatických letounů, který vyrábí Německá firma XtremeAir GmbH. Moderní 3D akrobatický model celodřevěné konstrukce pro zkušené piloty má symetrický profil křídla, možnost volby spalovacího motoru nebo elektro, odnímací křídlo, hliníkový podvozek a aerodynamické kryty kol.
Rozpětí
1600 mm
Délka
1380 mm
Letová hmotnost
2800 g
Marián Trpkoš z Dobrušky se živí tím,že vyrábí,staví a zalétavá éra na klíč pro koncového zákazníka.V tomto případě je to Pilatus.
Petr Knob z Chotěboře je velice známý stavitel historických modelů a má za sebou i účast na ME v kategorii historiků.....
...Petr a jeho model Airborn,pomocníka mu dělá tak jako vždy jeho otec...
Přátelé,
Dovoluji si poslat odkaz na nově vznikající stavebnici hezkého modelu. Nejedná se o žádnou čínu, ale o český model:
http://www.letadel-modely.cz/letadel-modely/6-FOTOGALERIE-El-MARABU
Posílám odkaz na stažení velice zajímavé a pěkné prezentace – doporučuji stáhnout a zhlédnout.
http://www.uschovna.cz/zasilka/H4RP5DWFWA3CS4TR-LL2
Petr Knob - Chotěboř
Největší pohřebiště letadel na světě ( to video stojí za zhlédnutí )
http://rednews.nova.cz/clanek/hi-tech/nejvetsi-pohrebiste-letadel-na-svete.html
....tak tomuhle já říkám nádhera podle mých představ!!!Takhle to vypadá v modelářském klubu,když tam všichni tahají za jeden konec provazu.......!!! a s radostí !!!!!!
Zde najdete něco málo z toho co se letos dělo na
XI. Aviatickém plese
Pobeskydského aviatického klubu
Frýdek-Místek,
který se konal 17.2.2012 v Lidovém domě v Místku
Létání halového modelu Pavla Víta:
http://www.youtube.com/watch?v=NJM-oWSFvHs&feature=youtu.be
Létání halového modelu Mirka Mužného:
http://www.youtube.com/watch?v=0UZcrMoiW0Y&feature=youtu.be
Trnky-brnky jak si je připravily děvčate z Dívčího klubu PAK FM
http://www.youtube.com/watch?v=RT4Km3EOaBw&feature=youtu.be
Pěkný den všem z Plzně,
před chvílí jsem vybrousil kostru Powera po nalakování . Vše vyřešeno, zbývá potah, takže ještě asi 2 víkendy a potom pokusničit s motorem. Pokud mám informace, tak v Plzni vznikají Powery ještě dva , jeden na Al-Ko a jeden na Ohlsona 60. Další v provozu bude Láďův. To jich v našem klubu bude létat možná více, než na mistrovství SAMu v USA nebo ve zbytku Evropy. Příští sezona v klubu bude zřejmě plná nových modelů. Zima stavění přeje, tak zasílám pár snímků pro inspiraci. Postavil jsem to za 5 týdnů v podstatě o sobotách. Ať se Vám daří při stavbě alespoň jako mě.
Karel Slupský
....tak nevím jestli moje největší éro Proxima ,které má rozpětí 278cm je opravdu velké?Jsou větší koukejte !!...
Když jsem dělal v roce 2008 besedu s tehdejším velitelem základny Čáslav , plukovníkem generálního štábu a pilotem 1.třídy Petrem Mikulenkou o Gripenech a dění okolo nich,bylo mi řečeno,že nejtěžší na létání v Gripenu je dýchání po čas letu......no podívejte se na přiložené video s trenažeru......Vy co jste přihlášeni na exkurzi do Čáslavi,kterou pořádá klub historických modelů a motorů to uvidíte na vlastní oko.....
...plukovník generálního štábu a pilot 1.třídy Petr Mikulenko...
....zleva P.Mikulenko a nynější velitel 21. základny taktického letectva Čáslav plukovník Petr Lanči..
...P.Mikulenko v historické stíhačce....
...já při besedě o Gripenech......
....takhle vypadá a probíhá rekreační let na lehké stíhačce.....
..
...a takhle to vypadá u "Gripeňáků" natvrdo....
Linköping - Nedaleko od továrny společnosti Saab, kde se vyrábějí stíhačky Gripen, se nachází výcvikové středisko švédské zbrojní agentury FMV. Piloty zde pravidelně absolvují i "let" na centrifuze, kde se zkoumá jejich zdravotní stav. Vnitřek gondoly centrifugy je kopií kabiny v gripenu. Piloti zde musí "vytrpět" i extrémní přetížení stejnému tlaku jsou pak vystaveni i při ostrém letu ve stíhačce. K přetížení 9 G se centrifuga dostane během necelé vteřiny - stejně jako při razantním manévru s gripenem.
....Gripen je Gripen....