.....vzpomínka na MAS v Roudnici v roce 2009............
Obří model nebo skutečný éro ? Z toho běhá mráz po zádech..........
Dovolil jsem si za klub LMK TRIFID napsat pozdrav do Austrálie a poslat pozvánku na Aviatickou pouť.Zde je odpověď.Mimochodem - obsah garáže můžeme jen zavidět......
Zdravím Vás přes dva oceány a děkuji z ainformaci a za to, že nás myslíte, Moc mě to potěšilo.
Nejsem si jista, jestli letos do Čech vyrazime, zavisí to na mnoha věcech (dovolená, peníze... však to znáte).
U nás nového: snad nějaké letadlo, už v tom ztrácím přehled, ale podstatné je, že manžel rozhodl, že už to takhle dál nejde - sdílet dům se všemi těmi letadly, a tak vyhodil auto z garáže, parkuje ho na ulici a do garáže nastěhoval éra. Fotky jsou asi měsíc staré, takže už to tam zase vypadá jinak, přibyly poličky a všelijaká vylepšení, protože David je tam šťastný, konečně má útulek pro svoje letadýlka. Horší je že tady je letos mimořádně kvalitní dešťová sezóna, takže všechna letiště jsou pod vodou. A tak za poslendí měsíc byl lítat jen na přehradě s hydroplánem Cesnou. Je už tak naštvaný, že mluví o přestěhování do Čech. Ale to by na Cesnu musel přidělat lyže.
Ještě jednou děkuju, moc jste mě potěšil a přju vám brzké jaro, ať můžete vyrazit Marta a David


...přistání jak do peřin........zkrátka kdo umí ten umí......

Co to je?
Využiti modelu letadla v praxi.
......je to bezpilotní letadlo (chcete li ) model ,který se v Kanadě používá v zemědělství.
To je totiž,to oč tu běží. Jelikož se ve firmě co pracuji, zabýváme dáváním GPS autopilotu na traktory a další elektronikou do zemědělství, tak bychom chtěli do CR dotáhnout i tohle letadlo. Nicméně tuším, ze to asi nebude jednoduché, nejen z toho hlediska, ze teprve sondujeme u našich zemědělských zákazníků zájem o takovou službu. Nicméně pokud by se to třeba podařilo a koupili bychom to na naše náklady (komplet cca 220 000 Kč ) a sehnali zakázky, tak jsem uvažoval, že by se na těchto stránkách prostřednictvím p. Dvořáčka ( dvoracek.lmktrifid@seznam.cz )mohl najít pilot – modelář,který by se chtěl proslavit jako provozní pilot a zároveň jako servisní základna tohoto bezpilotního zázraku,který je v Kanadě hojně využíván :-))
Zdraví V. Jirka
Ing. Václav Jirka
Tel.: +420 724 717 781
www.vcelarstvijirka.cz
....tohle stojí za podívanou,pilot to je opravdu borec............roztočit kolečka o trávu za letu,tak to jsem ještě neviděl...
part 1
part 2
ani modeláři nejsou " ořezávátka " a už vím,co bude můj budoucí model.......
......my co máme rádi " dvouplochy " se rádi podíváme i na tohle......
....no a takhle nějak bych si představoval výstavu ModelHobby v Praze - bez Číny,bez hrnců,bez dámského prádla a různých pojišťovacích agentů............
Kamarádi! Modelářské kategorie jsou rozděleny mimo jiné na malé modely,střední modely,obří modely a Sládkovi modely.Ale co se mi dostalo za fotky ted,to jenom čumím.Vzhledem k tomu že už 4 lety! uskutečnil Míra Krejčí od "létajících býků! poslal jsem mu dotaz a jeho odpověď otiskuji v plném znění.Stavitel tohoto létajícího"modelu" pan Standa Pravec postavil PIK-26 Mini Sytky o rozpětí 5,24m,délka 4,30m,motor je tam udělaný dvouválec Wolsvagen,váha prázdného éra je pouhých 136kg a jak říká Standa Pravec letos tj.rok 2010 by chtěl dát éro do plného provozu........jednu nevýhodu éro asi má - pilot by měl mít váhu do 8O kg?!!!
Takhle lítá PIK-26 Mini Sytky postavený ve Finsku......



Ahoj Jindro,
Je to PIK-26 Mini Sytky, nejde to přeložit, já tomu říkám Skřítek.
Standa to stavěl 5 let, většina materiálu pochází z PETROFu.
Už to letělo 4x, 1:12.
Předpokládám, že to Standa přes zimu vychytá, aby to dostalo protokol a štempl.
S pozdravem MK
Jako administrátora těchto stránek,mně občas potěší příspěvek,který mi pošle někdo jiný.V tomto případě je to Jirka Melichar z Německa.Zároveň mně těší,že tyto stránky prohlíží i někdo v zahraničí.Jak Jirka modelaří ? Posuďte sami..........
Představuji Vám Jiřího Melichara a jeho model Zlin526





Zlín 526 akrobat v krásném detailu....mimochodem povedený model....


Zlín 526 ve "výrobě"

V Moravě L-200 mám taktéž motory od Pavla Jelínka a to k plné spokojenosti 2x 3D 900 PJS a bud 3 čl Lipolek nebo 4xLiFe.8-10 minut bez problému.Vrtule jsou sklopky.Do protahnuti času muzu tocit i ve stoupaku!

Průlet L- 200 Morava...no není to nádhera?...
